Followers

Friday, April 22, 2011

Kg Merlong, Rengit, Batu Pahat, Johor.

Cerita ceriti cuti semester.

Tak ada apa2 yang menarik sangat pun cuti semester aku kali ni. Tengok tv, makan tdo, online. Oh. Yang lain nya cuti sem kali ni, mak aku ada! Mak aku dah berhenti kerja. So, Ibu ada di rumah sepanjang masa. Ai loikke. Ibu masak sedap2 tiap hari. Nyum3. Tetapi.... Kalau makan je makin gemuk lah aku. So, aku pon berniat untuk puasa sunat *sunat ke? haha. So sepanjang minggu ni aku berpuasa.! Yehoo.

Plan cuti sem? Oh. tak ada apa2 yang menarik. Kawan kawan lain p cuti2 malaysia. Aku? Duduk rumah. Oh ya. Lupa 1hb Mei ni aku akan balik kampung. *ok tema lagu :balik kampung. Yeah!! Lepas berapa lama tak balik. Ini lah masanya untuk kitorg kumpul ramai2. Rindu dol. Kampung aku kat Johor. Tujuan sebenar nak balik kampung nih ialah Ibu nak wat kenduri kat rumah tinggal kat Johor tuh. Lepas arwah nenek meninggal, takda sapa yang duduk situ lagi. Selalunya, raya ada lahh kami balik setahun sekali. Beraya kat rumah tuh. Tapi semenjak beberapa tahun kebelakangan nih, disebabkan wayar elektrik, air suma dah di kebas oleh penyamun2 mana tah. Rumah tu still rumah tinggal. Kami dah tak beraya kat situ dah. So, kali ni kami nak kemas2 rumah tu sikit buat kenduri. Seronok!

Bila balik kampung, perasaan seronok ah. Kumpul ramai2. Adik beradik Ibu ada 16 orang semuanya. Adik beradik seibu sebapa 12. Nahhhhhh. Ramai kan. Tapi ada beberapa orang pak cik dah meninggal , Tapi kami tetap meriah! :) I really cant wait to balik kampung! o o o balik kampung. o o o balik kampung. hati riang!

Let the pictures do the talking y'all.



Ini tak sampai suku ahli keluarga. hehe.


Suatu ketika. aku di tgh. Rindu arwah atok ayah. Al fatihah .

Ni kat umah sendiri. Minah2 ini lah yang akn menceriakan suasana. hehe


ini di taiping. baru merangkumi 4 adik beradik Ibu. :)


ini lah rumah kami. rindu suasana kampung. T_T


aku adik aku makcik aku. :)


The only heroes we have!


Izzah penyeri kami. :)



Rindu pada mereka yang telah tiada.
Alfatihah untuk arwak atok ayah. arwah tokmak, arwah uncle farid, arwah paklong dan arwah pakcik fairuz *tak sempat jumpa.

No comments: