Followers

Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan Vs Hospital.

Bila dan ketika ramai - ramai sibuk untuk menunaikan solat terawih malam pertama Ramadhan, aku di masukkan ke hospital. Yes! Memang best sambut puasa kat hospital.

Apa jadi?

Sakit perut yang melampau. Sakit yang macam perut kau kena tarik sampai kau tak boleh berdiri langsung. Sakit yang sampai kau menangis tak henti. Sakit weh. Sumpah.

Aku baru balik Ahad tu dari Johor. Aku ingat sakit perut cirit birit. Tapi dalam pada nak sampai umah tu, perut macam kene hiris dengan pisau. Dah lah dalam kereta . Nak guling2 pon takleh.

Sampai rumah, apa pun takleh. Haha. Terus bergegas p klinik dan akhirnya doctor suruh refer ke hospital. Suspect appendiks katanya.

Dan akhirnya , saya di tahan di wad untuk 2 malam. Mula - mula tu doktor kata macam bukan appendiks, lepas tu ye plak. Pening dah aku. Tapi yang pasti, sakit tu makin berkurangan. Yang menjadi susah untuk doktor untuk melepaskan aku balik is that dorang pon tak sure aku sakit apa. Pelik kan. Sebab simptom2 yang ada suma bercampur2. Ada simptom food poisoning, appendiks and gastrik.

Mula- mula doktor suruh puasa, then bukak plak. Puasa balik. Pening. Tapi kes aku, aku takleh makan. Kalau makan , mkin sakit. Pelik lagi. Tah.

Last - last tadi petang, doktor cek, pon tak dapat nak detect lagi. Doctor pun tanya, "Adik, nak balik tak?" Gila ke nak cakap taknak . Nak lah. Bosan lah duduk hospital. Ibu tak teman pun. Sebab aku tanak ibu teman. Sian la adik2 nak buka sahur suma kalau ibu takde kat umah. Aku takpe. Nurse ramai, doktor pon ramai yang ensem2. Eh?? Haha. So I was very lonely. Tidur pon sorang - sorang. Sedih kan? Budak - budak katil sebelah sume ibu teman. Aku je konon independent. Haha!

Kesimpulannya, sampai sekarang aku sendiri tatau apa sakit aku. Sebab perut ni still sakit. Tapi tak sesakit yang first day lah. Tapi still tarik tarik. Ya Allah. Besarnya dugaanMu di bulan Ramadhan nih. Hopefully, aku dapat bertahan untuk puasa sok. Amin.

Aku sakit bukan sebab aku berdiet. Sebab aku tak diet pun. HAHA. Konon je nak diet. Sebab kuat makan pedas kot.

I would like to say tq to all the doctors and nurses yang jaga saya. Tqvm.

Tq to family yang sentiasa mendoakan kesihtan saya. Pakcik makcik, sepupu sepapat dan semuanya! Tq

Tq kepada yang concern. Amik tau pasal kesihatan saya. Tq korg.

Special thanks to Kak Yati. Ayai . dan Hatim yang sudi datang lawat,.

p/s : ada doktor ensem. aww. haha

No comments: