Followers

Sunday, January 30, 2011

citarasa tu kan subjektif.

Sometimes Kite Kene Concern Pasl Interest Org Lain Jugk .. Jgn Slalu Nk Ikut Kepala Sndiri .. We're Not Living Alone .



Status diciplak dr seorang teman. Jadi, ini tempat meluahkan rasa.

Reaksi apabila baca status nih : Anggukan tanpa henti. Sambil terus menaip kata - kata setuju dengan kenyatann yang diekspresi melalui tulisan.

Kerana? Ada jenis manusia yang tidak boleh menerima kesukaan orang lain. Sebab? Dia tak suka. Secara logiknya, bila dia tak suka, semua orang tak boleh suka - katanya. Persoalan yang timbul yang ditimbulkan oleh orang putih : "Does that how it works?"

Sama - sama kita renungkan. Aku kekadang tu tak berapa nak boleh bla dengan makhluk2 species nih. Orang kata rambut sama hitam, hati lain - lain. Rambut pun sekarang dah lain - lain. Hati apatah lagi. Kau tak suka, tak pe lah. Jangan paksa org lain pun tak suka macam kau. Ini negara demokrasi lah, langau. Demokrasi untuk menyukai dan menidaksukai. Taste kita lain - lain. Aku suka merah jambu. Kau benci. Jangan lahh kondem merah jambu macam buruk sangat rupanya. Kau tak suka, kau punya suka. <------- Konsep ni boleh diterima pakai that??

Kita ni hidup bermasyrakat. Aku bukan hidup sorang - sorang. Kau pun takkan lahh hidup sorang - sorang. Kalau sekali, dah takde keluarga, jiran kan ada. Orang - orang luar kan juga di angkat sebagai masyarakat. Jadi, hidup lahh secara bermasyarakat.

Maksud?

Aku tak mintak kau suka apa yang aku suka. Tapi hormat apa yang aku suka.
Aku tak larang kau cakap kau bnci dengan apa yang aku suka. Benci lah. Nyatakanlah pendapat kau. Aku hormat pendapat kau yang tak suka. Jadi, aku mintak hormat lahh apa yang aku suka.

Ya. Konsep ini baru betul. !

Pandangan berbeda. Kita kan demokrasi. Luahkan pendapat tanpa lupa untuk menghormati pendapat orang lain.

~Luahan rasa, tatapan semua.~

No comments: