Followers

Friday, May 14, 2010

Frust, Thomas Cup & HAFIZ

Ohh. Aku penah tulis yg breaking off dgn Wan(my ex) bnde paling menyedihkan dan mengecewakan.Skang, tak tak tak. Frust2 aku putus dgn die tak cam aku frust Malaysia kalah malam nih ngn China Thomas Cup. Frust gile. Wpun takde lahh sampai meroyan tp makan dalam weh. Menusuk kalbu tuh.

Teringat zaman2 kegemilangan badminton kita. Time tuh tahun 2002 . Umor aku 12 thun. Tym tuh pon ade Thomas cup jugak. Malaysia masuk final. Tp tak igt lahh mng ke takk. That was Hafiz Hashim's first appreance. Time tuh die muda lagi. And nobody knows him. Yg org tau die adik Roslin Hashim. Tak igt lahh sape yg ade dat tym. Yg aku igt Hafiz n beregu Chong Tan Fook/Lee Wan Wah. Hafiz masa tuh memang mengejutkan ramai pihak lahh kan. Sbb org tak taruh harapan kat die nak menang. Alih2 menang. Ha. Stat tu lahh aku mule jatuh cinta ngn Hafiz nih. Pastu. In the same year, Hafiz mng All England. Mmg zaman Hafiz tym tuh. Mane ade org sebut name Chong Wei. Bile hafiz mng tuh, suratkhabar jd mangsa. Aku ptong sume berite pasal die. Aku lekatkan dalam satu buku nih . Ha. Gile taksub. Bwk p skola. Tunjuk sume org. Satu kelas tau kefanatikan aku ngn Hafiz. Sampai ade cite2 nak kawen. Hahhaha. Gile. Bile prestasi die menurun, sume cam kondem die . Aku je sapot die. Aku tak kutuk die. Wpun die main cam hape. Bile baru2 nih die kalah ngn Jepun. Aku jd cam hmmm. Bile lawan Denmark . Aku wat pertama kalinya mengutuk die dan menafikan kebolehan die. Aku ckp
"Takyah lahh sampai nak tggu Hafiz main. Tym tu cam dah gelap je harapan."

Tp die main gile bes. He is good at net. Smash tak tajam. Tp net gile hebat.

Malangnya, lawan China kita sentiasa kalah. Harapan kepada 2 pemain NO1 dumie punh apabila Dato Lee Chong Wei dan Koo kien Keat/Tan Boon Heong tewas mudah. Kecewa jgn ckp. Tapi kita takleh mencemuh mereka. Mereka masih memerlukan sokongn kita. Nasib tidak menyebelahi.


China vs Indonesia?? Hmm. Tatau nak sokong sape. Kadang2 rase mcam nak je tgk China kalah. Huhu. We'll see ya. Saye atas pagar. Tak sokong mane2.

p/s: frust Hafiz tak turun malam nih.

No comments: