Followers

Wednesday, May 19, 2010

Hijab

A very sensitive issue. But yet wanna talk about it jugak. Ngee.

I did some stalking ptg tadi. Tadelah stalk mane pon. Dekat home FB saye kua profile pasal this one junior of mine tym secondary skul dulu. She was quite close with me lahh dulu. Skang dah lost contact. Pas abes skola, aku bawak diri. Haha! Hmmm. Dulu die bertudung, skang dah takk. Ha... I am not being a jugdemental person. Generally, mari kite renung2kan issue ini.

Pasal tudung ni mmg sgt sensitif. Dari dulu lg. First of all, aku tak de lahh baik nak menghujahkan ape2. Cume nak merenungkan bersame. Hmm. Aku rase junior aku tu dalam kerugian yg amatlahh besar bile die decide untuk bukak tudung selame2nye. Ye. Mmg lahh. Aku pakai tudung takde lahh sempurna sgt. Tp bile die bukak terus tu , aku jadi cam sedih. Kalau dr dulu die tak pakai tudung tu lain lah cite die.Konklusi yg aku dpt senang je..
Mungkin time mule2 die pakai tudung tu, bukan kehendak dir sendiri. Or mungkin pengaruh kawan . Kawan sgt memainkan peranan penting sampai mereka mempengaruhi kebaikan dan kejahatan kita. Betul. Takpe lahh. Dah die decide nak bukak tudung, nak wat cane.

Konklusi : Dont judge a book by its cover. Tak semestinya org yang tak pakai tudung tu jht. Tak semue org yg pakai tudung tu baik sangat. So, bende tu atas diri kite. Cume kalau bertudung kan lebih manis kate org. Kire plus2 mark lahh. Huhu. Nak bertudung kene atas diri kite sendiri. Nawaitu bertudung kene betul. Baru lahh tak jd perkare2 spt ni.
Yg baik semuenye dtg dari Allah. Yg buruknye dtg dr saye.


Renung2kan dan selamat beramal!~

No comments: